vrijdag 23 maart 2018

poëziesterren

De winnaar in onze klas is het gedicht:

Panda

Ik eet bamboe in de rimboe.
Hoeveel bamboe eet ik dan?
Hoeveel verse rimboe-bamboe?
Zoveel bamboe als ik kan.

Zoveel bamboe als een panda
in de rimboe eten mag.
Twintig kilo rimboe-bamboe,
twintig kilo op een dag.

uit: Aap zoekt zebra
Bette Westera
Uitgeverij J.H. Gottmer, 2016



Op de tweede plaats staat:

Als

Als mijn moeder niet mijn moeder
maar mijn tante was geweest,
was ik dan vandaag wel jarig?
Was het dan vandaag wel feest?

Zou ik dan mijn neefje Daan zijn?
Was ik dan al bijna elf?
Was mijn zusje dan mijn nichtje?
Was ik dan nog wel mezelf?

uit: Ome Jaap heeft zeven zussen
Bette Westera
Uitgeverij Zwijsen, 2017



Op de derde plaats staat:

Op mama's hakken

Ik tik-tak-tik.
Ik klik-klak-klik.
Ik loop mama's hakken
de tik-tak-tik
de klik-klak-klik
de kamer door te klakken.

Nu in papa's laarzen.
Die klossen zonder klik.
Geen tikketik
geen takketak.
Zijn laarzen tikketakken niet.
Die klikken niet zo klak.

Dus hup op mama's hakken.
Kan ik weer door
de tik-tak-tik
de klik-klak-klik
de kamer lopen klakken.

uit: Niets liever dan jij
Erik van Os en Elle van Lieshout
Uitgeverij Querido, 2017



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Reacties worden eerst gelezen door juf Sofie voordat ze worden gepubliceerd...